Продовжується черговий етап кампанії декларування державних службовців за 2024 рік, у зв’язку з чим сектор з питань запобігання та виявлення корупції рекомендує працівникам Головного управління ДПС у Донецькій області, перш ніж почати заповнювати електрону декларацію на сайті НАЗК, пройти кілька простих кроків, які допоможуть Вам у декларуванні:
- Отримайте кваліфікований електронний підпис (КЕП), це можна зробити в одного з кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг (КНЕДП), повний перелік яких можна переглянути за посиланням: https://czo.gov.ua/ca-registry. В разі, якщо КЕП вже є – радимо перевірити термін його дії та за потреби завчасно отримати новий.
- Перевірте технічні вимоги, для коректної роботи з Реєстром декларацій рекомендуємо використовувати операційні системи Windows 10 або 11, Mac OS, CentOS, Ubuntu, а також браузер Google Chrome, оновлений до останньої версії. Не рекомендується входити в Реєстр з мобільних пристроїв, оскільки при використанні телефону або планшету неможливо коректно заповнити та подати декларацію.
- Створіть електронну скриньку, щоб зайти до Реєстру декларацій потрібно мати персональну електронну поштову скриньку (Email). Якщо у вас її ще немає необхідно створити. Рекомендуємо НЕ використовувати скриньки, розташовані в домені RU (наприклад, @mail.ru, @yandex.ru) та інших ресурсах, заблокованих на території України, та уникнути використання спеціальних символів «-», «_» у назві Email.
- Підготуйте документи, що посвідчують вашу особу та членів вашої сім'ї (паспорт, закордонний паспорт, ідентифікаційний податковий номер (РНОКПП), свідоцтво про народження дітей тощо).
- Підготуйте інформацію про майно та доходи:
- віднайдіть правовстановлюючі документи та відомості про об'єкти (рухоме та нерухоме майно: квартири, будинки, земельні ділянки, транспортні засоби тощо), які перебувають у вашій власності, оренді чи на іншому праві користування;
- визначте всі наявні доходи: заробітну плату, пенсію, подарунки, нараховані відсотки за депозитами, доходи від відчуження майна тощо, які отримані у звітному періоді. Частково таку інформацію можна отримати онлайн за допомогою сервісів банків, кабінету платника податків на сайті ДПС,порталу ПФУ тощо;
- порахуйте залишки активів на кінець звітного періоду (станом на 31.12.2024), тобто готівкових коштів та коштів на рахунках. Довідку для декларації про залишок коштів на рахунках на кінець звітного періоду можна замовити на сайті банку або в його мобільному застосунку;
- зберіть аналогічну інформацію про доходи та власність членів сім'ї.
- Зайдіть в Єдиний державний реєстр декларацій на сайті НАЗК за посиланням https://portal.nazk.gov.ua/login за допомогою електронної поштової скриньки та КЕП.
- Ознайомтесь з роз’ясненнями НАЗК, щодо декларування в Базі знань - https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/ . Якщо у вас виникли запитання технічного характеру - знайдіть відповіді у розділі Технічна допомога в роботі з Реєстрами НАЗК.
- З метою полегшення процесу заповнення декларації та уникнення помилок, рекомендуємо в Реєстрі декларацій використовувати спеціальну функцію «Дані для декларації», яка у 2025 році отримала додаткові можливості (відеоінструкція використання зазначеної функції за посиланням https://youtu.be/Sh4-OWC9YI8?feature=shared).
- Зверніться, в разі потреби, за додатковим роз’ясненням до НАЗК (на номер Контакт -центру +38(044) 200 06 94 в робочі дні з 9:00 до 18:00, письмово за адресою: 01103, м. Київ, бульвар Миколи Міхновського, 28 або з технічних питань на електрону пошту support@nazk.gov.ua).
За допомогою функції «Дані для декларації» за ініціативою декларанта на стадії створення чернетки декларації НАЗК збирає та передає декларанту в його особистий кабінет Реєстру декларацій інформацію (у вигляді, адаптованому до форми декларації) про наявні у нього:
- об’єкти нерухомості, у тому числі земельні ділянки (для розділу 3 декларації);
- об’єкти незавершеного будівництва (відомості про які є в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) (для розділу 4);
- транспортні засоби, у тому числі водні та повітряні засоби, крім інформації щодо тракторів, самохідних шасі, сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин і механізмів (для розділу 6);
- акції (пакет 5% і більше) акціонерних товариств (для розділу 7);
- корпоративні права в товариствах (для розділу 8);
- кінцевого бенефіціарного власника (контролера) (для розділу 9);
- доходи (для розділу 11);
- пенсійні та соціальні виплати (для розділу 11);
- спадщину (розділ декларації залежить від виду активу);
- наявні обтяження рухомого майна (для розділу 13).
Інформація надається з наступних реєстрів та банків даних: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (стосовно відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно, що виникли після 1 січня 2013 року), Державний земельний кадастр, Єдиний державний реєстр транспортних засобів, Державний судновий реєстр України і Суднова книга України, Державний реєстр цивільних повітряних суден України, Державний реєстр обтяжень рухомого майна, загальнодоступна інформаційна база даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний реєстр фізичних осіб – платників податків, реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та Спадковий реєстр.
Слід зазначити, що вказана інформація є довідковою та потребує перевірки та уточнення станом на кінець звітного періоду від самого декларанта. Адже у реєстрах, з яких НАЗК отримує дані, теж можуть бути помилки або неточності. Тому ви маєте можливість ще й верифікувати власні дані та, у разі необхідності, виправити їх. Це дозволить інформації з реєстрів бути коректною та актуальною. Якщо ви помітили такі неточності, рекомендуємо звернутися до держателя реєстру чи бази даних.
Наразі за допомогою цієї функції декларант отримує інформацію лише про власні активи, доходи, спадщину та обтяження, відомості про які наявні в реєстрах і базах даних, до яких НАЗК має автоматизований доступ. Тому важливо не забути задекларувати всі відомості про майно, доходи, зобов’язання, у тому числі членів сім’ї.
Звертаємо увагу, що отримання інформації може зайняти декілька днів після формування запиту, оскільки декларант отримує узагальнену інформацію зі всіх реєстрів. Тож, не залишайте процес подачі декларації на останні дні до завершення строку її подачі.
З 2025 року державні службовці мають можливість за допомогою зазначеної функції отримувати відповідні відомості по членам сім’ї. Для цього члени родини повинні погодити передачу своїх даних декларанту для заповнення декларацій за декілька кліків у мобільному додатку Дія.
Що потрібно зробити декларанту для отримання інформації про членів сім’ї?
- В розділі «Дані для декларації» особистого кабінету в Реєстрі декларацій біля відповідного звітного періоду, наприклад, за 2024 рік, натиснути на кнопку «Сформувати довідку»;
- В наступному вікні «Додати члена сім’ї» заповнити дані, вказавши ПІБ, податковий номер члена сімʼї та натиснути «Зберегти»;
- Натиснути «Отримати дані» навпроти кожного зазначеного члена сім’ї.
Далі член вашої сім’ї отримає повідомлення у мобільному додатку Дія, в якому в один клік зможе підтвердити належність до членів вашої сім’ї, погодити збір та передачу вам даних стосовно себе для заповнення декларації. При цьому в особистому кабінеті Реєстру декларацій ви будете бачити зміну статусу запиту:
- "Запит в процесі обробки" - член сім'ї ще не підтвердив запит;
- "Не знайдено" - член сім'ї не є користувачем мобільного зодатку «Дія» або зазначено недійсний податковий номер;
- "Погодження отримано" - підтвердження члена сім'ї отримано;
- "Погодження відхилено" - член сім'ї відхилив запит на підтвердження статусу члена сім'ї;
- «Термін дії запиту скінчився» - член сім'ї не відреагував на запит щодо підтвердження статусу члена сім'ї.
- Після отримання «Погодження отримано» для подальшого формування довідки треба натиснути «Сформувати довідку».
- Якщо ви бачите статус "Погодження відхилено" або "Не знайдено", то ви маєте можливість надіслати запит таким членам сім’ї повторно, але не більше трьох разів. Якщо погодження так і не отримано, відомості про такого члена сім’ї треба видалити з переліку. Далі - натиснути кнопку «Сформувати довідку».
- Після завершення збору інформації натиснути «Переглянути довідку».
Що потрібно знати члену сім’ї, щоб допомогти заповнити декларацію?
- Потрібно бути авторизованим користувачем мобільного додатку «Дія» і мати податковий номер.
- Необхідно вчасно, протягом 24 годин після отримання повідомлення, надати відповідь на запит інформації. Якщо цього не зробити, то термін дії запиту сплине.
- Якщо ви відхиляєте такий запит або термін його дії скінчився, декларант не отримає дані стосовно вас і ви не допоможете заповнити йому декларацію. При цьому декларант може надіслати запит повторно, але не більше трьох разів.
- У разі підтвердження запиту, НАЗК збере інформацію про ваші активи та доходи, а потім передасть їх декларанту в його особистий кабінет в Реєстрі декларацій.
- Інформація передається в обсягах, необхідних для заповнення декларації, згідно з формою декларації, тому використати її для інших цілей неможливо.
Важливо! Довідка «Дані для декларації» за відповідний звітний період формується лише один раз. Якщо ви раніше уже сформували таку довідку, то повторно зробити це неможливо. Тому сектор з питань запобігання та виявлення корупції наполегливо рекомендує використати можливість сформувати зазначену довідку не раніше моменту, коли відомості будуть доступні.
Звертаємо увагу! Непогодження запиту членом сім’ї не звільняє декларанта від обов’язку вказати у декларації відомості про такого члена сім’ї та зазначити всю інформацію про його активи і доходи.
За наданням консультацій щодо декларування працівники Головного управління ДПС у Донецькій області мають можливість звернутися до сектору з питань запобігання та виявлення корупції.