У 2017 році до місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернулось 10 884 осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Усі вони отримали необхідну правову допомогу за рахунок держави – від правових консультацій до представництва інтересів у судах.
Більшість із них (10 444) є ветеранами війни, зокрема учасниками бойових дій (у тому числі й учасниками АТО) та інвалідами війни. Також до центрів звернулося й 440 осіб, які перебувають під юрисдикцією України і звернулися для отримання статусу особи, на яку поширюється дія згаданого закону. 11% (1 181) з усіх осіб – жінки.
Найчастіше ветерани війни зверталися до місцевих центрів з проблемних питань щодо їх соціального забезпечення та соціального захисту членів їх сімей (3928 звернень), питань у сфері адміністративного права (1460 звернень), сімейного (992 звернення), земельного (430 звернень), трудового (383 звернення) права, житлового та договірного права (378 та 334 звернення відповідно).
Усі, хто зверталися, відповідно до потреб отримали безоплатну первинну правову допомогу (консультації та роз’яснення з правових питань, допомогу у складенні документів правового характеру, крім процесуального). Також 10 868 особам, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», на підставі їх звернень було надано безоплатну вторинну правову допомогу, що передбачає такі види правових послуг як захист; представництво інтересів у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру.
Задля розширення можливостей для військовослужбовців, ветеранів війни, а також членів їх сімей, звернутися за безоплатною правовою допомогою – фахівці системи БПД здійснюють постійну роботу щодо утворення та забезпечення роботи дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та здійснення виїздів мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян). Зокрема, такі віддалені точки доступу функціонують у військових комісаріатах та військових частинах, у військово-медичних центрах (військових госпіталях), а також у громадських та волонтерських організаціях, у тому числі у центрах допомоги учасникам АТО.
Нагадаємо, на початку 2017 року набрав чинності Закон України «Про Вищу раду правосуддя», яким, зокрема, були внесені зміни до Закону України «Про безоплатну правову допомогу». Так, право на безоплатну вторинну правову допомогу отримали й особи, які лише претендують на отримання статусу учасника бойових дій. Крім того, безоплатна вторинна правова допомога ветеранам війни з цього часу надається не лише з питань їх соціального захисту, як це було до прийняття зазначених змін, а з будь-яких інших питань.
«Наші ветерани та військовослужбовці, і особливо ті, які боронять Україну на сході у зоні проведення АТО, мають право на гідну опіку зі сторони держави. Представляти їх інтереси та захистити права допоможуть юристи центрів і бюро правової допомоги, та адвокати, які співпрацюють із ними. Для спрощення доступу до правової допомоги ветеранів і військовослужбовців, а також задля забезпечення її якості, ми намагаємося об’єднувати зусилля з різними зацікавленими сторонами як з державного сектору (зокрема, з Міноборони), так і з колегами з громадських організацій», – каже в.о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк.
Так, у 2017 році Координаційний центр з надання правової допомоги та ГО «Всеукраїнська правозахисна організація «Юридична сотня» задля допомоги учасникам АТО, їх родинам, а також людям, які постраждали під час проведення антитерористичної операції та іншим особам, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», підписали відповідний меморандум про співпрацю.
Крім того, як очікується, дистанційні пункти доступу до БПД можуть бути відкриті у приміщеннях військових частин Збройних сил України. Це, з-поміж іншого, передбачає Меморандум про наміри щодо співробітництва між Міністерством оборони України та Координаційним центром з надання правової допомоги, який сторони уклали 11 грудня.
Останні статті на сайті
- Заяву на проведення фізичної ідентифікації в режимі відеоконференцзв’язку можна подати через контакт-центр Пенсійного фонду України
- Які дії платника якщо протягом операційного дня не отримано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування?
- Щодо сплати військового збору при застосуванні податкової соціальної пільги
- Щодо авансових внесків платників податку на прибуток, які здійснюють діяльність з торгівлі валютними цінностями
- На допомогу платникам податків: розділ «Онлайн-навчання» доповнено новими матеріалами
- Як швидко та зручно подати заяву на призначення пенсії
- Психосоціальна підтримка на робочому місці
- Правила техніки безпеки під час роботи з генератором
- Закон України № 4015: сплата військового збору для військовослужбовців
- Щодо авансових внесків з податку на доходи фізичних осіб з роздрібної торгівлі пальним